Володимир Сосюра.Коротко про поета.Патріотичний пафос вірша ,,Любіть Україну!"
Відео до уроку
Дослідження мовних засобів поезії "Любіть Україну!"
Види діяльності та
засоби зображення |
||
|
Поезія
«Любіть Україну», В.Сосюри (мовленнєва
та творча діяльність) |
За
картиною «Степ.
Нива», Архипа Куїнджі (Образотворча діяльність) |
Зоровий
образ України |
Художні засоби: Епітети: «вишнева» Україна», мова
солов’їна, хмари пурпурові, весни світлі і щирі … Порівняння: «любіть Україну, як сонце
любіть, як вітер, і трави, і води», «між братніх народів, мов садом рясним,
сіяє вона над віками», ««як та купина, що горить — не згора».. Метафора: «в просторів солодкому
чарі».. риторичні звертання: «Любіть Україну» Україна
скрізь: Вона
у зірках, і у вербах вона, і в
кожному серця ударі, у
квітці, в пташині, в електровогнях, у
пісні у кожній, у думі, в
дитячий усмішці, в дівочих очах і в
стягів багряному шумі… |
Спека.
Літня пора. Пшеничне поле. Блакитне небо. Зоровий образ українського степу,
ниви викликає в пам’яті все, що
відчуваєш, дивлячи на картину. Немов чуєш , як десь цвірінькають коники, як
стиха шелестять пшеничні колоски, як дзвенить спека, як впевнено йде молода жінка з поля. |
Кольорова
гама |
Небо
голубе, багряний шум, зелені мундири, хмари пурпурові… |
Для підсилення ефекту світла
майстер використав різні відтінки теплих кольорів: жовтий, блакитний,
зелений, білуватий тощо. |
Майстерність митців
у створенні образу України |
Образ
України для поета — це краса її природи і її солов’їна мова, мелодійна,
милозвучна, співуча. Це і її духовний потенціал — мова солов’їна, пісня,
душа. Це і її люди — працьовиті, невсипущі, бо світяться електровогні, чути
зойки гудків. Це і її діти, дівчата-красуні, хлопці-патріоти. |
Образ
України для митця — це краса її природи, люди — працьовиті, невтомні. Тільки
той, хто є справжнім патріотом рідної землі може змалювати з такою любов’ю та
захопленням куточки рідної землі. Геніальність митця полягає у простоті його
образів. |
Висновки
|
Володимир Миколайович Сосюра —
український письменник, поет-лірик, який мав французьке коріння й Архип
Іванович Куїнджі — видатний український живописець-пейзажист і педагог
грецького походження народилися на Донеччині. Простота художніх засобів та їх
довершеність, непідробна щирість і схвильованість інтонацій, тепла кольорова
гамма створили унікальний зоровий
образ України, дали митцям змогу
втілити у своїх творах глибокий загальнолюдський зміст : люби рідну землю,
шануй інші народи, будь щедрий на добро, працюй на славу Вітчизни — тим ти
звеличиш і прославиш своє ім’я, свою
Україну у віках. Патріотизм —це почуття, яке інтегрує людей різних
національностей в одну спільноту. |
“Любіть Україну !” (літературний паспорт)
Автор – Володимир Сосюра
Рік написання – 1944
Збірка – «Щоб сади шуміли»
Жанр: вірш-посилання
Літературний рід — лірика.
Вид лірики — громадянська (патріотична).
Тема: зображення поетичного образу України, її краси її величі.
Ідея: возвеличення палкого кохання українців до рідного краю, Батьківщини.
Основна думка: любов до України є едністю з невід’ємних частин духовності людини
Віршований розмір “Любіть Україну”: амфібрахій.
Римування: перехресне.
Художні засоби
Епітети: вишнева Україна, мова солов’їна, хмари пурпурові, краса, вічно жива і нова, очі ніжно-карі, багряні стяги, хмари пурпурові, весни світлі і щирі, небо голубе.
Порівняння – «як сонце, любіть, як вітер, і трави, і води…», «як порох і як дим», «як та купина»
Метафора «в просторів солодкому чарі»
повтор – «любіть Україну»,
гіперболи – «без неї ніщо ми, як порох і дим», «люби її кожну хвилину», «вічні ми будемо з нею»,
персоніфікації – Україна «живе у стежках, у дібровах»; «в огні канонад, що на захід женуть чужинців…», «в багнетах, що в тьмі пробивають нам путь», «гудуть батареї»,
риторичні звертання «Любіть Україну!», «Юначе», «Дівчино!».
Презентація до уроку в режимі зум-конференції
Коментарі
Дописати коментар