РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО НАВЧАННЯ ЗМІСТУ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ УЧНІВ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО НАВЧАННЯ ЗМІСТУ
УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ УЧНІВ ЗАКЛАДІВ
ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Дистанційний освітній процес – навчання учнів у мережі інтернет: консультування, спілкування, співпраця, самостійна робота.
Навчання школярів з української мови та літератури під час призупинення освітнього процесу за технологією дистанційного навчання організовується відповідно до календарно-тематичних планів на ІІ семестр 2019-2020 н.р.
Рекомендуємо під час підготовки до уроків надавати перевагу дистанційній технології, яка дозволяє об’єднувати в одній комп’ютерно-технічній системі графічне зображення, текст, відеозображення, анімацію, а саме: мультимедійні презентації, електронні довідники, підручники, окремі типи файлів (зображення, відео-, аудіо-, анімації), конструктори уроків, посилання на цікаві сайти вчителів, вікі-сторінки, веб-сторінки блоги, веб-сайти.
Рекомендуємо активно використовувати сервіси для створення хмаринки слів: Tagxedo,Wordle,WordArtmosaic. Пропонуємо створювати цікавий дидактичний матріал до уроків, занять факультативів за допомогою технологій Web 2.0: онлайн-презентації за допомогою ресурсу: http://prezi.com; ребуси – http://rebus.com/index.php; створення схем з усіх предметів: www.mindmeister.com ; сервіси Gооgle: https://www.google.com.ua, Google-форми, Google –малюнкиGoogle-презентації.
З метою використання ігрових технологій доцільно використовувати завдання, розроблені за допомогою інтерактивної платформи для створення модулів програм: http://learningapps.org та 3D моделі: http://open-3d-viewer.googlecode.com/svn/trunk/web/index.html; фабрики кросвордів: http://puzzlecup.com/crossword-ru/.
Рекомендуємо використовувати найбільш затребуваі методи для дистанційного навчання: пояснювально-ілюстративний, дослідницький, репродуктивний, частково пошуковий (евристичний); програмованого навчання. Під час дистанційного навчання доцільно використовувати такі інтерактивні методи, які використовуються під час дистанційно-очного навчання: «Керована лекція», «Коло ідей», «Бажано. Обов’язково. Не можна».
Водночас, доцільно застосовувати методи, що забезпечують оволодіння мовою: практичні, репродуктивні, проблемні, пошукові, словесні, наочні, дедуктивні, індуктивні); мотиваційні, контролю й самоконтролю.
Модель дистанційного уроку повинна мати такі елементи:
1. Мотиваційний блок. Мотивація – необхідна складова дистанційного навчання, яка повинна підтримуватися впродовж усього процесу навчання. Велике значення має конкретна мета, яка ставиться перед учнями. Мотивація швидко знижується, якщо рівень поставлених завдань не відповідає підготовці учня.
2. Інструктивний блок (інструкції і методичні рекомендації).
3. Інформаційний блок (система інформаційного наповнення).
4. Контрольний блок (система тестування і контролю).
5. Комунікативний і консультативний блок (система інтерактивної взаємодії учасників дистанційного уроку з учителем і між собою).
Для спільної роботи вчителів та учнів рекомендуємо використовувати такі інструменти:
     зробити цікаві тести, опитування, кросворди та комплексні завдання з готових матеріалів допоможе цей застосунок;
     готові навчальні вправи й інструменти для створення тестів, завдань;
     організувати клас до роботи з елементами гри можна тут.
Також рекомендуємо використовувати різні навчальні платформи, зокрема:
     студія онлайн-освіти для школярів – EdEra
     гейміфікована платформа для підготовки до ЗНО – iLearn
     безкоштовна підготовка до ЗНО – Be smart
     онлайн-курси для школярів, студентів і дорослих – Prometheus
Рекомендуємо вивчення програмового матеріалу за технологією дистанційного навчання здійснювати в таких формах:
– оприлюднювати завдання з відповідної теми з української мови та літератури для самостійної роботи учнів на сайті закладу освіти (можна й у вайбергрупі для батьків);
– організувати щоденне навчальне спілкування з учнями через Skype, Viber тощо;
– розміщувати в мережі Інтернет (Google Диск) мультимедійні матеріали (презентації, відеоролики тощо),  які допоможуть учневі у вивченні зазначеної вчителем теми;
 надати учням перелік інтернет-джерел, які сприятимуть засвоєнню програмового матеріалу (на каналі YouTube є відеоуроки за програмою з української мови для всіх класів).
Рекомендуємо використовувати під час дистанційного навчання:
1. Відеоуроки з української мови та літератури за шкільною програмою на каналі YouTube.
2. Експрес-уроки О.Авраменка http://ippo.kubg.edu.ua/ekspres-uroky
3. Безплатні відеоуроки з української мови та літератури https://www.pedrada.com.ua/news/3769-qqn-16-m6-15-06-2016-bezplatnvdeouroki-z-ukransko-movi-ta-lteraturi
4. Прокачай українську: усе для вдосконалення солов’їної https://studway.com.ua/vivchai-ukrainsku/
5. Фільми онлайн з української літератури відповідно до програми ЗНО http://all4zno.net/filmi-online-z-ukrainskoi-literaturi-zno.html
6. Кінофільми, що допоможуть засвоїти шкільну програму з української літератури https://pedpresa.ua/161892-kino-dopomozhut-zasvoyity-shkilnuprogramu-z-ukrayinskoyi-literatury.html


7. Екранізовані твори з української літератури (за програмою ЗНО) https://znoclub.com/mova-ta-literatura/883-ekranizovani-tvori-z-ukrajinskojiliteraturi-za-programoyu-zno.html

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Г.Тютюнник "Климко".Ідея самопожертви у творі.Морально-етичні уроки доброти,чуйності,турботи про рідних

Контрольний докладний письмовий переказ тексту публіцистичного стилю з творчим завданням

Українська література 10 клас