Контрольна робота № 2 Просте речення.Двоскладне та односкладне речення
Інструктаж щодо оцінювання контрольної роботи
Завдання з 1-го по 6-те завдання - 0,5 б. за кожну правильну відповідь;
завдання з 7-го по 8-ме - по 1,5 б , а 9-те і 10-те -2б і 4б. за кожну правильну відповідь.
Варіант I
1. Двоскладними реченнями називаються речення:
А у яких наявні обидва головні члени — підмет і присудок — із
залежними від них словами чи без них;
Б у яких головний член означає дію, що стосується певної особи;
В з одним головним членом;
Г у яких дійова особа мислиться неозначено.
2. Граматично незалежний член двоскладного речення, що означає
предмет, про який говориться в реченні, називається:
А додатком;
Б обставиною;
В підметом;
Г присудком.
3. Укажіть речення, у якому підмет виражений словосполученням.
А Трактором орати — хліба вдосталь мати. (Нар. творч.)
Б Сто зозуль кувало щовесни. (І. Нехода)
В Машина спускалася в байрак. (О. Гончар)
Г Мені осіння ніч короткою здається. (Леся Українка)
4. Укажіть речення зі складним іменним присудком.
А Мені і в непроглядній пітьмі днів твоя лунала б мова солов’їно.
(Д. Павличко)
Б Як романтично він умів оповідати про норов лебедів і звичаї гусей.
(М. Рильський)
В З лотоків летять діаманти, млиновеє коло шумить. (Леся Українка)
Г Поля й толока лежали покриті грубою верствою снігу. (О.
Кобилянська)
5. Укажіть речення, у якому прикладка з означуваним словом пишеться
через дефіс (розділові знаки пропущено).
А Не той тепер Миргород, Хорол річка не та. (П. Тичина)
Б За яскраве забарвлення дали омелюхам ще одну назву красавки. (А.
Волкова)
В Дрозди чикотні з діловитим азартом дзьобали ягоди. (О. Копиленко)
Г Князь Кий скликав усіх мужів на раду. (А. Кащенко)
6. Укажіть речення, у якому вжито прямий додаток.
А Дуб із дубом стали рядом, гомоніли древнім ладом. (А. Малишко)
Б Виходить дівчина із хати води в криниці набирати. (А. Малишко)
В Темна хмара озвалася громом гучним, освітилась вогнем блискавиці…
(Леся Українка)
Г Везе Марко Катерині сукна дорогого, а батькові шитий пояс шовку
червоного, а наймичці на очіпок парчі золотої… (Т. Шевченко)
7. Установіть відповідність між реченням і другорядним членом у
ньому.
1 обставина
2 означення
3 додаток
А Усе тіло зробилося легким, пружним, нестримним. (О. Гончар)
Б Тиша і холод обіймають його. (М. Коцюбинський)
В Теплохід пішов по Дніпру вниз. (В. Винниченко)
Г Розквітає калина і стає гарною, як дівчина у весільному вбранні.
(Із журналу)
8. Установіть відповідність між реченням і способом вираження
присудка в ньому.
1 простий дієслівний
2 складений дієслівний
3 складений іменний
А За рідний край віддать готові вони свою гарячу кров. (В. Сосюра)
Б Ти вічно цвіти, Батьківщино. (П. Воронько)
В Вечір був чарівний, зоряний, пісенний. (О. Гончар)
Г Шум акацій… Селище і гони. (В. Сосюра)
9. У кожному з речень визначте граматичну основу. Укажіть присудки
прості й складені.
А Лине наді мною небо України. (В. Сосюра)
Б Небо в сутінь буває сірим… (В. Симоненко)
В А життя — це поле несходиме. (Д. Білоус)
Г Мелодія була тендітна. (Р. Лубківський)
Д Я перестаю боятися вітру. (Є. Гуцало)
10.Написати 5 речень про зиму,вживаючи прикладки
Варіант 2
1. Просте речення — це:
А речення з кількома граматичними основами;
Б речення, у якому кілька граматичних основ поєднуються сурядними
сполучниками;
В граматично організована одиниця мови, яка має одну граматичну
основу;
Г речення, у якому кілька граматичних основ поєднуються підрядним
зв’язком.
2. Порядок слів у реченні може бути:
А прямим і зворотним;
Б головним і другорядним;
В слабким і сильним;
Г закінченим і незакінченим.
3. Укажіть речення зі складним дієслівним присудком.
А Снаряди почали вже падати в річку. (О. Довженко)
Б Осінь стояла червоно-багряна, палаюча, суха. (О. Гончар)
В І нехай наше життя буде чудесною піснею. (І. Цюпа)
Г Тече вода в синє море, та не витікає. (Т. Шевченко)
4. Укажіть речення, у якому вжито непрямий додаток.
А Жінка стала одбирати книжки. (А. Головко)
Б Всіх владарка-ніч покорила. (Леся Українка)
В Більш за все чомусь любив я моркву. (О. Довженко)
Г Вкрилась темна земля зіллям-рястом дрібним; все кориться мені, мов
цариці. (Леся Українка)
5. Укажіть речення, у якому ставиться тире між підметом і присудком
(окремі розділові знаки пропущено).
А Поезія це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі.
(Л. Костенко)
Б Життя стає радістю і святом для кожного в рідному краю. (В.
Сосюра)
В У Києві є чарівні своєю красою й привабливістю місця.
Г Будівля була відкрита всім чотирьом вітрам. (О. Гончар)
6. Укажіть речення, у якому вжито неузгоджене означення.
А Накрапає теплий, справді-таки дрібен-дрібен дощик. (Є. Гуцало)
Б Ще треті півні не співали, ніхто ніде не гомонів. (Т. Шевченко)
В Шопена вальс… Ну хто не грав його і хто не слухав? (М. Рильський)
Г Гола земля, бита крилами вітру, безнадійно сіріла над олов’яним
небом. (М. Коцюбинський)
7. Установіть відповідність між реченням і другорядним членом у
ньому.
1 додаток
2 означення
3 обставина
А Український степ чарівний і величний. (І. Цюпа)
Б Ми готувалися переходити лінію фронту. (О. Гончар)
В Синіли плавні за Дніпром. (О. Гончар)
Г Андрійко був повновидий, ясноокий, кучерявий. (Марко Вовчок)
8. Установіть відповідність між реченням і способом вираження
присудка в ньому.
1 простий дієслівний
2 складений дієслівний
3 складений іменний
А Місто стало невпізнанним. (Ю. Збанацький)
Б На погребні любив спати дід. (О. Довженко)
В Довга зимова ніч. Довга. (Г. Тютюнник)
Г Літературний гурток вивчатиме твори сучасних письменників.
9. У кожному з речень визначте граматичну основу. Укажіть присудки
прості й складені.
А Шуміла осінь жовтим садом. (В. Сосюра)
Б Червона осінь сіла спочивать. (А. Малишко)
В Осінь я давно хвалити звик за її веселий, добрий звичай. (М.
Рильський)
Г Осінь — вмирання, примир’я, прощання. (О. Олесь)
Д Вода стає прозорішою. (А. Малишко)
10.Написати 5 речень про зимові свята ,вживаючи прикладки.
Коментарі
Дописати коментар